.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقش استانی شدن انتخابات در سرنوشت استان گلستان
اگر این مصوبه به تصویب مجلس برسد، آثاری شگرفت در پهنه سیاست و اقتصاد استان گلستان خواهد داشت. مهمترین تاثیر را می توان در رنگارنگی طیف گروهها و نقش هرکدام از گروههای مرجع سیاسی در مجلس آینده جستجو کرد ...
نقش استانی شدن انتخابات در سرنوشت استان گلستان

بالاخره اولین مرحله تصویب استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور در جلسه کمیسیون شوراها به تصویب رسید و درصورت تصویب آن در صحن علنی مجلس انتخابات آینده استانی خواهد شد. مهمترین بخش این مصوبه مربوط به شرایط فوق لیسانس برای کاندیداها و اخذ حداقل ١۵ درصد رای حوزه انتخابیه ای که فرد متولد آن حوزه است می باشد.

بهرحال اگر این مصوبه به تصویب مجلس برسد، آثاری شگرفت در پهنه سیاست و اقتصاد استان گلستان خواهد داشت. مهمترین تاثیر را می توان در رنگارنگی طیف گروهها و نقش هرکدام از گروههای مرجع سیاسی در مجلس آینده جستجو کرد. در این قسمت مهمترین آثار را به اختصار و تیتروار بیان می کنم:

اولین تاثیر آن است که هزینه شرکت در رقابتهای انتخاباتی برای کاندیداهای محترم گران تر خواهد شد و اگر فی المثال کسی الان با هزینه ١۵٠ میلیونی می تواند به مجلس راه یابد از این به بعد باید این را ضربدر ٣ یا ۴ کرد.

دومین تاثیر این مسئله حزبی شدن انتخابات خواهد بود. مردم بعلت عدم شناخت از افراد از این به بعد مجبورند که به لیست احزاب و جمعیت های شاخص اعتماد کنند.

سومین تاثیر را می توان در برآمدن اصلاح طلبان دانست. علیرغم اینکه استان گلستان بعنوان استانی اصلاح طلب در سطح کشور شناخته شده است ولی تعداد نمایندگان با این جمعیت همخوانی ندارد. به همین دلیل بعید نیست بخت آنان با این مصوبه شروع به درخشیدن کند.

چهارمین تاثیر را می توان در توفیق بیشتر کاندیداهایی جستجو کرد که در قالب گفتمان قومی و قبیله ای فعالیت و تبلیغ می کنند. از این به بعد ترکمن ها و سیستانی ها به فراخور جمعیت خود دارای نمایندگانی ثابت از حوزه ٧ نفری نمایندگان خواهند شد.

پنجمین تاثیر را را می توان در محتوای تبلیغات جستجو کرد. محتوای تبلیغات انتخاباتی از وعده های بازیگوشانه نمایندگان خالی خواهد شد و مسائل کلی کشور و استان در صدر قرار خواهد گرفت. بعید است گفتمانی که در چارچوب مطالبات شهری و مشکلات اجتماعی شهرها فعالیت می کند جایگاه خوبی کسب کند.

ششمین تاثیر را می توان در شکل رای دهی جستجو کرد و شائبه هایی که در سالیان اخیر درخصوص خرید رای و ... اظهار شده کم اثر خواهد شد.

تاثیرات دیگری نیز در شکل و محتوای انتخابات آینده در صورت تصویب کلی این طرح مشاهده خواهیم کرد که بررسی آن را به وقتی دیگر می نهیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.